ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η Χαρτομαντεία φαίνεται να εμφανίζεται κατά τις αρχές του 18ου αιώνα. Όμως υπάρχουν ιστορικές αναφορές και για ύπαρξή της πρωτύτερα, αλλά με αποτυπωμένες τις κάρτες σε άλλα υλικά (παπύρους, πηλό, κλπ). Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι κάρτες υπάρχουν τουλάχιστον 2.000 χρόνια και ότι ήρθαν στην Ευρώπη στις αρχές του Μεσαίωνα. Γραπτές πηγές αναφέρουν ότι υπήρχαν αποδείξεις για την εμφάνιση των καρτών στην Ισπανία την εποχή που κατακτήθηκε από τους Μαυριτανούς.

Ο αποκρυφιστής Vaillant, ο οποίος έζησε μαζί με τσιγγάνους, αναφέρει ότι οι κάρτες Ταρώ ήρθαν στην Ευρώπη μέσω των τσιγγάνων οι οποίοι αρχικά ήταν μέλη μιας ινδικής κάστας της βορειοδυτικής Ινδίας, οι οποίοι έφυγαν από την πατρίδα τους την πρώτη χιλιετηρίδα μΧ. Ένα στοιχείο που μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την άποψη είναι ότι η γλώσσα των τσιγγάνων έχει αρκετές ομοιότητες με στοιχεία ορισμένων ινδικών διαλέκτων.

Ο γάλλος ιστορικός, αρχαιολόγος και φιλόσοφος Cour de Gebelin, ασχολούμενος με την μελέτη της απόκρυφης γνώσης, διαπίστωσε τη δύναμη των Ταρώ και μετά από σοβαρή πολυετή μελέτη υποστήριξε ότι τα Ταρώ προέρχονταν από την απόκρυφη παράδοση και περιείχαν στοιχεία των αιγυπτιακών ιερογλυφικών. Έτσι το 1781 δημιούργησε έναν κώδικα ο οποίος βασιζόταν στα εμβλήματα που συμπεριλαμβάνονταν στις χαραγμένες χρησμοδοτικές πλάκες και έκτοτε σε αυτόν τον κώδικα βασίστηκαν για τη δημιουργία των εικόνων των καρτών Ταρώ, οι μετέπειτα δημιουργοί των τραπουλών Ταρώ.

Ο άλλος γάλλος αποκρυφιστής και χαρτομάντης Etteilla, που έζησε τον 19ο αιώνα μ.Χ., μετά από μελέτη του αρχαίου αιγυπτιακού βιβλίου του Θωτ, υποστήριξε ότι τα Ταρώ είχαν αρκετά στοιχεία από τα ιερά χρησμοδοτικά φύλλα που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι αιγύπτιοι για να λαμβάνουν χρησμό.

Μια άλλη εκδοχή λέει ότι ο Μωυσής όταν οδήγησε το λαό του στη γη της επαγγελίας, είχε μαζί του ένα βιβλίο το οποίο φύλαγε προσεκτικά. Λέγεται ότι αυτό το βιβλίο ήταν το βιβλίο το Τωθ ή Θωτ και ότι μέσα σε αυτό το βιβλίο αναφερόταν ολόκληρη η γνώση για τη μαγεία που χρησιμοποιείτο στην Αίγυπτο. Το βιβλίο αυτό είχε ονομαστεί «ταρό» και υπάρχει στενή σχέση με την «τορά» το βιβλίο στο οποίο περιλαμβάνεται ο μωσαϊκός νόμος της Παλαιάς Διαθήκης.

Κατά την Ερμητική Φιλοσοφία, ένα κίνημα που ξεκίνησε και άνθησε τον 3ο και τον 4ο μ.Χ. αιώνα και βασιζόταν σε ελληνικά συγγράμματα τα αποκαλούμενα με το όνομα Ερμής, η αιώνια αλήθεια μπορεί να αποκαλυφθεί μέσω της απόκρυφης διδασκαλίας που περιέχει τη μυστικιστική γνώση της προφητείας και της μαγείας και μέσω των Ταρώ που βασίζονταν στις ερμητικές αρχές πρόσδιδαν μια μαγική δύναμη στις κάρτες.

Αρκετοί ερευνητές ισχυρίζονται ότι οι κάρτες των Ταρώ προέρχονται από την Ινδία και αυτό το στηρίζουν στην ανακάλυψη καρτών με θρησκευτικές εικόνες που τις έδεναν όλες μαζί και τις χρησιμοποιούσαν για μαντικούς και για μαγικούς σκοπούς, όχι μόνο στην Ινδία αλλά και σε άλλα κράτη της ΄Απω Ανατολής. Τέτοιες κάρτες είχαν φέρει μαζί τους στην Ευρώπη οι Ναίτες Ιππότες μετά τις Σταυροφορίες.

Υπάρχει ένας ακόμα ισχυρισμός που αναφέρει την ομοιότητα της 21ης κάρτας της Μεγάλης Αρκάνας του Ταρώ, τον Κόσμο, η οποία ομοιότητα πείθει πολλούς για την προέλευση των Ταρώ από την ΄Απω Ανατολή (Ινδία, Ιαπωνία, Κίνα) και συγκεκριμένα από κάποια Βουδιστική ρίζα, γιατί η βουδιστική «μαντάλα» με την γραφική παράσταση του Κόσμου και τον συμβολισμό των δυνάμεων του σύμπαντος, χρησιμοποιείτο από τους βουδιστές για συγκέντρωση και διαλογισμό με απώτερο στόχο την επικοινωνία με τις ανώτερες δυνάμεις.

Και άλλοι που υποστηρίζουν ότι τα Ταρώ προέρχονται από την Κίνα προσφέρουν το επιχείρημα ότι στην Κίνα υπήρχε η τυπογραφία από τα πολύ παλιά χρόνια. Πράγματι οι κινέζοι χρησιμοποιούσαν την τυπογραφία για να τυπώνουν ακόμα και χαρτονομίσματα και αυτό είναι το κομβικό σημείο στο οποίο βασίζεται αυτός ο ισχυρισμός, γιατί μόνο οι κινέζοι είχαν την τεχνογνωσία να τυπώνουν παραστάσεις πάνω σε χαρτί. Επίσης είναι διαπιστωμένο ότι κατά τον 6ο μ. Χ. αιώνα τυπώνονταν σε χαρτί Ταοϊστικά σύμβολα που χρησίμευαν ως φυλακτά.

Στις αρχές του 14ου μ.Χ. αιώνα, δημιουργήθηκαν αρκετές παραλλαγές των καρτών Ταρώ, ώστε οι εικόνες να είναι πιο εύκολες στην κατανόηση από τους ερμηνευτές. Έτσι βλέπουμε να αντικαθίστανται οι ράβδοι με τα σπαθιά, τα ξίφη με τα μπαστούνια, τα δηνάρια (χρήματα) με τα καρά, τα κύπελλα με τις κούπες. Είναι σημαντικό εδώ να τονίσουμε ότι κατά την εμφάνιση των Ταρώ στην Ευρώπη δεν υπήρχαν συνοδευτικά κείμενα για την ερμηνεία τους και για αυτό δημιουργήθηκαν διάφορες σχολές μαντών που η κάθε σχολή απέδιδε ελαφρά διαφορετικό νόημα στις κάρτες.

Στον 19ο μ. Χ. αιώνα αρκετοί σχεδιαστές Ταρώ έδωσαν τις εικονογραφικές αποδόσεις τους βασιζόμενοι κυρίως στο Ιουδαϊκό σύστημα της Καμπάλα. Έτσι έχουν συνδεθεί οι 22 κάρτες της Μεγάλης Αρκάνας με τα 22 γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου και οι τέσσερις κατηγορίες συμβόλων (σπαθιά, μπαστούνια, καρά, κούπες) έχουν συνδεθεί με το μυστικό ιερό Τετραγράμματο (ΙΧΒΕ).

Από την Ευρώπη ξεκίνησε μια σοβαρή αναβίωση της μελέτης και χρήσης των καρτών Ταρώ και από εκεί μεταδόθηκε στις υπόλοιπες ηπείρους. Η Χαρτομαντεία εξελίχθηκε διαμέσου των ετών και έφτασε στις ημέρες μας ως μέρος των Απόκρυφων Επιστημών, στην κατηγορία των μαντικών τεχνών. Το λυπηρό είναι ότι έχουν χαθεί στη διάρκεια των αιώνων όλα αυτά τα στοιχεία που θα τεκμηρίωναν την προέλευση των καρτών και θα εξηγούσαν όλα τα μυστικά που κατείχαν οι προηγούμενοι αναζητητές της αλήθειας. Το πιο σίγουρο είναι ότι από όπου και εάν πρωτοξεκίνησε και με όποιο τρόπο και εάν δημιουργήθηκε, οι τράπουλες που χρησιμοποιούνται για μαντικούς σκοπούς, περιλαμβάνουν κωδικοποιημένη τη γνώση του Κόσμου, τα ιερά μυστικά, τις μεγάλες αλήθειες και δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε εμπνευσμένο και σοβαρό μελετητή, να αναζητήσει στην αποκωδικοποίηση των συμβόλων τους την προφητεία και τη σοφία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s